17 maj 2008

Brrrrr

Meeen vad kallt det är! Sitter här i min ylletröja och hackar nästan tänder medan maj månad hånar mig med snö. Jo, det är sant. Det snöar! Det känns som en trist grå söndag och har känts så hela dagen. Positivt är dock att det bara är lördag.

Först blev jag glad att det regnade ute för då kunde jag äntligen ut och göda gräsmattan. Glädjen försvann så fort jag klev ut ur huset och insåg att det var galet kallt. 3 ynka grader och snöblandat regn. Nåja, gräsmattan fick sig lite blåkorn och även lite gräsfrön på behövliga ställen. Mindre roligt var det för Martin som fick ta på sig massor med kläder och ta sig till dagiset vårstädning. 4 timmar ute med huvudvärk, kyla och risig mage resulterade i migrän och just nu ligger han i sängen och försöker överleva. Jag tog med mig Milla och företagskortet till IKEA för att äntligen handla in det sista till mitt rum. Blev aningens meckigt att släpa allt till kassorna men det gick. Väl i kassan får jag dock den tråkiga nyheten att kortet är spärrat! Ehe?!? Jo det visade sig att huvudkontoret hade återkallat alla kort då företaget har bytt namn. Så där stod jag med skägget i brevlådan och skämdes. Fick minsann lämna mina varor på bandet och snopet traska tillbaka till bilen.

Väl hemma tog jag över hemmet och skickade Martin isäng. Vi åt en mindre god pizza (det är grymt svårt att laga mat med en grinande Milla bredvid) och nu ser Moa på bompa. Jag är trött och sliten. Fasen, jag förstår inte hur jag ska kunna springa vårruset till veckan. Jag har nu varit ofrisk i nästan två månader. Exakt hela kroppen gör ont och speciellt vänstra knät. Andra symtom är: feberkänsla (dock ingen feber), massa snor (både gult och genomskinligt), huvudvärk, trött (lägger mig 10) och andfådd. Idag la jag ned en mindre förmögenhet på apoteket. Har nu massa vitaminer som jag ska hoppas kurera mig. Allt flås är dock borta och en 400 kilos klump skulle lätt kunna springa om mig. Så grymt irriterande, jag som var så i form och taggad.

Hm, om jag skulle ta min sargade kropp och lägga mig bredvid en aningens aktiv Moa?

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med om att det är hemskt väder! Man blir ju trött av att bara titta ut genom fönstret. Vårruset behöver du knappast oroa dig för. 5 kilometer kan även den mest otränade springa på en hyfsad tid (och otränad tror jag knappast att du är så för dig är det nog toklugnt). Dessutom är det omöjligt att få en jättebra tid även om man är vältränad eftersom alla otränade tanter ställer sig längst fram och är omöjliga att springa om eftersom de blockerar hela vägen... Man får se det som en trevlig tillställning och inte som en tävling. Dessutom brukar man få en trevlig fikakorg ;-)

Kram Frida