04 februari 2008

Terapi

Terapi kan vara vad sjutton som helst. Typ en pratstund med vänner, stickning, löpning, matlagning, skvaller....you name it!

Idag var jag dock hos mitt första besök hos min terapeft, både skönt och oskönt. Gillar inte att blotta mig men då det är ett nödvändigt ont för att må bra så är det bara att gilla läget. Jag måste säga att jag i början tvivlade på att hon skulle hänga med i svängarna, har ju haft ett jävligt innehållsrikt år, men hon fick ett hum. Jag vet dock inte riktigt vad som är hönan och vad som är ägget men det löser sig nog. Jag insåg dock att jag är grym på att bli utnyttjad då jag ger allt exakt hela tiden. OCH jag har verkligen blivit utnyttjad hela 2007. Jag vill hämnas, ge igen få folk att inse att man inte leker med Lisa men vad skulle det lösa?!? Nä, jag har säkert lärt mig något som jag har nytta av sen, jag är ju en ödetstroende.

Fredag och lördag ägnades åt kompisterapi. Jag firade fredag med Sara, Sandra, Johanna i pulkabacken vilket var blött med grymt trevligt. Lördagen spenderades hos Sara på en stol med en kopp kaffe och ömmade käkmuskler av allt surr.

Sen kan jag bara meddela att vår bastu är KLAR!!!! Martin och Matte har snickrat exakt hela helgen, vad skulle vi göra utan Matte?!? Att bada bastu i vårt nya badrum är terapi......jajomensan

2 kommentarer:

Sara sa...

Hejja! Äntligen en bastu! :-)

Bra att du fått träffa en terapeut! Hoppas att det blir en bra samtalsperiod med denne o att hon förstår dig o det du behöver hjälp med. Hejja dig som tagit tag i det här så snart!!!

Stor kram!

Anonym sa...

Åh, vad härligt med en bastu... *avis avis* Kommer nog göra er gott ;)

Skönt att du har massa människor runtomkring dig som du kan vända dig till och känna att du får må bra och snacka av dig om allt och ingenting!!! Är värt miljoners miljarder ;)

Vad sägs om en date någon dag nästa vecka??? Jag och Agnes besöker gärna Sandviken en sväng!!!

Massor av kramar
JohannaW