08 februari 2008

Skallebank

Jösses vilken huvudvärk jag har haft denna fredag. När jag släpade mig upp i morse kände jag att denna dag inte skulle gå obemärkt. Tänderna, nacken och axlarna gjorde ont samtidigt som mitt sömnbehov ej var tillgodsätt. Jag tog en treo och for till syskonsången med Milla och Moa för att möta upp Frida och hennes töser. När vi kom hem bultade tiningarna och jag hade ett rött streck i pannan av att jag rynkade den.

- Mamma, du ser så konstig ut där ovanför glasögonen!
- Vad......(jag gnuggar pannan med fingrarna för at få bort smutsen)
- Du har ett rött streck.....måste vara lastbilen

Jag orkade i alla fall ringa Millas försäkringsbolag för att kolla om jag kunde få några papper att fylla i efter sjukhusvistelsen. Var helt förberedd på att få en bunt papper som skulle skrivas på och intygas men fick i stället det glädjande beskedet att jag skulle ha 2300 kr på kontot nästa vecka. Inte illa!

Efter två treo till försvann det mest akuta och jag blev människa igen. Det var meningen att jag skulle spendera kvällen själv då Martin förlustar sig på dagisfest men jag fick trevligt besök av Tanta Lina. Vårt dagis har fixat middag och livemusik för föräldrar och personal men då Milla är så liten fick jag allt stanna hemma. Nåja, jag har i alla fall haft trevligt med Lina som jag nästan spöade i alfapet.

Men nu ska jag faktiskt gå och möta John Blund!

Inga kommentarer: