07 februari 2008

Bråda tider

Denna vecka har bara swoschat (ja, hur sjutton stavar man det då?) förbi, i morgon är det redan fredag. I morgon ska jag fortsätta min hykleriutövning då jag tar med Moa och Milla till syskonsång på en av stadens kyrkor. Varken Moa eller Milla är döpta och jag har lämnat Svenska kyrkan men jag nyttjar den till max under min barnledighet. Jag går på babymassage, öppna förskolan och syskonsång men innan ni bränner mig på bål som den hyklare jag är vill jag bara att ni ska veta att jag betalar varje gång så lite nytta har kyrkan ändå av mig.

Just nu har jag en grym huvudvärk. Jag trodde den skulle gå över efter en eftermiddagstreo men efter min målningssession i källaren (laserar takplank till badrummet) verkade den föga. Nå, en stund i sängen kanske råder bot. När jag nyss var upp för att kolla till tjejerna hittade jag Moa i vår säng. Hon har så svårt att slappna av nu när tummen inte finns att ta till. Igår hittade jag henne liggandes på armen under täcket som en sista utväg. Hon är grymt duktig och jag är mkt imponerad. Varje morogn suddar hon ut ett streck i nedräkningen. Det är nu 7 dagar sedan hon sist sög på tummen och om 17 dagar är vi med katt.

Nä, om jag skulle äta lite sura bilar som typ är världens bästa förbättring av ahlgrens bilar

Inga kommentarer: