18 februari 2008

Tandlös hjälte

Idag gjorde min Moa något stort, hon drog en tand hos tandläkaren. Moa har gång på gång slagit en av sina framtänder, den har som varit otursdrabbad. Tanden har blivit blåare och blåare men den har i alla fall fortsatt att leva. Men så slocknade allt hopp när jag hittade en "varbula" i Moas mun brevid den drabbade tanden. Så idag ringde jag tandläkaren och vi fick en tid direkt då det var en stor infektionsrisk. Jag hade aningens ågren inför detta besök då jag har en stor tandläkarskräck och inte vill att Moa ska få det. Att dra en tand gör ju fasen ont.

Tandläkaren var helt underbar och Moa var grymt tapper. Hon fick använda sig av bedövningskräm, bedövningspenna och tandläkarbroms. På min tid fick man tänka "positivt". Jag var mäkta imponerad. Moa var dock aningens stukad efter besöket och satt tyst en bra stund. Efter ca en timme var hon sig själv igen.

I morgon gäller det........håll tummen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller båda och kniper ihop alla tår också...

Många kramar

Johanna W