05 februari 2008

Snipp, Snapp...

...så var sagan slut

Det bidde ingen skola, i alla fall inte detta år. Igår fattade föreningens styrelse beslutet att skjuta upp starten till augusti 2009. Jag fick nyheten idag och jag är lättad, en enorm sten har fallit från mitt hjärta. Jag skulle lätt kunna vara skitförbannad, ledsen, ilsk och stött men just nu i detta ögonblick är jag bara glad över att jag slipper allt falskspel och min kollega. Just nu har jag andast ut, släppt käkarna och skuttar med lätta steg. Fy F*N vad härligt!

Så nu ska jag ta nya tag i mitt oerhört röriga och tungsinnta liv. Snart ska jag börja leta efter "riktiga" jobb på "riktiga" arbetsplatser men först ska jag bara vara mammaledig med allt vad det innebär. Jag ska njuta av min lediga tid, ta en fika med vänner, åka pulka med min dotter, sticka vantar till min svägerskas dotter. Ring och jag kommer!

Kommer jag att finnas kvar till skolstart 2009? Ingen aning och jag orkar inte ens fundera så långt......inte just nu.

Nu ska jag äta min andra semla för i år. Min kära farmor sitter just nu på ett moln och nickar glatt då jag faktiskt har bakat semlorna och malt mandeln helt själv. Det lever en liten husmor i mig

4 kommentarer:

Sara sa...

Wow... blev det så. Där ser man! MEn vad skönt för dig gumman. Var nu mammaledig och försök njuta av tiden hemma, den går nämligen alltför fort!!!!
Stor puss o kram!

Anonym sa...

Vad skönt för dig! Njut av ledigheten och dina underbara töser, jobba hinner du göra sen!

Anonym sa...

Njut Lisa, njut...!!!! Du har gjort ett fantastiskt jobb och slitit som faen!!! Inte många skulle palla... Vad nöjd över dig själv och det du presterat!

Lite besviken är jag... men bara över att jag ännu inte får jobba med dig!!!! Har saknat det... ;)

Massor av kramar, hoppas vi kan ses någon dag nästa veckan kanske?

JohannaW

Anonym sa...

Jag/vi kan nog på måndag förmiddag... på eftermiddagen ska vi på Mjölkskola!! ;)

Många kramar