24 februari 2008

Kapten Krok & Peter Pan

Så var 25 dagar förbi och Moas tumme ett minne blott. Vi har blivit två katter rikare.....eller?!? Nåja, nu har i alla fall kattungarna kommit (kvinnan ville inte sälja dem en och en utan krävde att bröderna skulle få vara tillsammans).

I morgon ska jag på personlighets test i Upplands Väsby. Intressant värre, både för mig och Martin. Martin ska ta hand om Milla och Moa, vilket inte hade varit några problem om Milla hade tagit flaskan...hehehe.

Hm, om jag då skulle förklara vad det är för jobb jag har sökt. Jo, i november kom en annons om biträdande rektor på en praktisk gymnasieskola i den större staden. Då vi ännu inte hade fått vårt godkännande från Skolverket tänkte jag att det skulle vara en bra idé att ha plan B om allt sket sig. Så jag sökte tjänsten men hörde inget mer. När jag sedan fick veta att styrelsen sköt på starten ringde jag upp skolan och hörde om tjänsten var tillsatt. Processen var igång men ingen given kandidat fanns och eftersom man hade sett mitt namn i tidningen som rektor för skeppsskolan kallade man inte mig på intervju. Jag meddelade att jag fortfarande var intresserad och jag fick genast komma på intervju. Intervjun gick bra och nu är jag vidare men jag försöker att inte ha alltför stora förhoppningar.

Nä nu ska jag nog försöka få Moa i säng igen.....svårt att sova med katter som lockar

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till idag!

Anonym sa...

Lycka till även från mig. Och, är det katterna som heter Kapten Krok och Peter Pan? Roliga namn!

kram

Anonym sa...

Kära Lisa.
Jag tror du har en jättebra chans!
Du har, som jag minns det, varit en organisatör med ledaregenskaper sedan sandlådan. Är du rätt för jobbet får du det, jag tror på dig!
Storkram och Lycka till!/Annest