09 mars 2009

Utomkroppsligt

Vissa dagar är bara för mycket, idag var det en sådan dag. På jobbet hände så mycket exakt hela tiden att jag i slutet andligt lämnade min egen kropp. Jag svävade ut och auskulterade från ovan. Mitt "andliga" jag skrattade åt eländet. Håret stod åt alla håll och pannan var ihopskrynklad av huvudvärken som ekade i ett svart hål.

På vägen hem i bilen fick jag mig ett lugnt och välbehövligt break, ett roligt telefonsamtal fick mina axlar att slappna av. Halvvägs hem hade jag en färdig planerad agenda för kvällen. Middag, kvalitetstid med barn och en tur i joggingskorna. Efter middagen krockade min lugna kväll av ett bortglömt styrelsemöte på dagis. Jag hade totalt glömt bort mina åtagande och fick efter ett "var är du" samtal krypa rodnades till mötet.

Nu är jag hemma och har skrivit protokoll som jag inte har tagit tag i. Höll även på att missa ER men tog mig i kragen i sista stund. Ska slö titta lite till innan jag kryper upp till sängen

Pusselipuss

1 kommentar:

positiv energi sa...

Halloj!
Är inne och kikar lite hur du har det och det verkar som att du behöver lite ny energi =)
Stanna upp en stund nu och andas lugnt... Blunda och föreställ dig ett starkt gyllene ljus. Sug i dig så mycket ljus och energi du kan, och vips så har du nya krafter =)