17 mars 2009

Hur kommer det sig?

Hur kommer det sig att man på frågan "Hur mår du" nästan alltid svarar "Bra!" istället för att berätta att båda benen är brytna och huset nedbrunnet?
Hur kommer det sig att man inte är rak och ärlig utan istället för att säga som man tycker ljuger?
Hur kommer det sig att man kan ösa skit om en icket närvarande person för att i nästa ögonblick hälsa på den icket önskvärda personen med; "Hej gumman!"
Hur kommer det sig att disken inte hamnar i diskmaskinen trots att den är urplockad?
Hur kommer det sig att det är så svårt att säga nej?
Hur kommer det sig att det är så svårt att vara ärlig mot sig själv och säga att man är värd något bättre?
Hur kommer det sig att det finns puckade människor?

Idag har min hjärna gått på högvarv

Och här kommer en favorit i repris:

_____
Dagens tacksamheter:
1. Min fina man som jag inte behöver skämmas över
2. Halva veckan är över i morgon
3. Jag överlevde dagen

Dagens goda gärning:
Jag tror inte det....

1 kommentar:

Sara sa...

ja hur kommer det sig????
har ofta undrat varför man svarar bra automatiskt när nån frågar hur man mår. de gångerna man mår bra är det väl toppen, men de gångerna man mår piss - varför inte säga det?!?
puckade människor finns det gott om. varför?! ja hur kommer det sig egentligen?
skitsnack är den värsta typen av snack. å sånt falskspel är inte kul.
hur kommer det sig att du har dessa funderingar idag gumman?
höras imorgon? kram