19 mars 2009

Sjukstuga

Milla har inte blivit bättre utan snarare sämre. Massa feber och slem överallt. Det är faktiskt ganska så synd om henne.

Martin och jag har pysslat ihop vab så gott det går. Idag krockade det dock rejält. Kurs för Martin, tur på dagis och massa måsten för mig. Efter lite trixande gick det dock ihop och jag fick några timmar på jobbet. Efter lunch har jag dock lekt utomhus i strålande solsken för att sedan gått in och hamrat och spikat i dagisets snickarverkstad.

Hemma har vi nästan fått upp hela taket i Millas rum. Men en trasig glödlampa och skruvslut satte arbetet ur spel. Fast det gör inget då gruset i ögonen påminner mig om en tidig kväll.

I morgon är det jag som tar hand om sjukt barn. Lite trist att Milla är så pass risig, det är ju MammaMaffia lunch! Men då jag inte vill smitta hela gänget och några medföljande barn får jag minsann stanna hemma. Jag och Milla får skvallra istället.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stefan V. Hörde att han mådde rätt dåligt sista tiden och var inlagd i S-byn. Blev utsläppt för tidigt och då gick det som det gick.... Var i tidningen också.
Björn, han ja....:-) Jobbade med min pappa ett tag för något år sedan men nu ser man han köra LLT bussarna i stan. Har kunnat ha lite mer ordentliga samtal med den "mannen" nu efter en så där 20 år!! Han har ju minst 2 barn som jag vet, men utseendemässigt så är han sig lik.
Det kan hända att jag också har kvar en del brev och annat fast allt har mamma tagit hand om eller rättare sagt, dom finns i hennes förråd. Blev så när man flyttade hemmifrån, men man borde ta tag i att gå igenom allt. Kan ju vara roligt så här efter lång tid.