25 mars 2009

LASIK

Då var det gjort och själva ingreppet tog 5 minuter. Förstår fortfarande inte varför jag har väntar så länge, fast det kan ha och göra med att prislappen är grymt hög.

Idag kl 09.00 la jag mig på ett operationsbord och brände bort mitt synfel med laser. Något jag har velat göra sen jag för 15 år sedan läste om det. Själva laseringreppet kändes inte för fem öre, det luktade bränt kött och flimrade. Att öppna hornhinnan var kanske inte det mest bekväma jag har gjort men absolut uthållbart. Det jobbigaste var när högra ögat skulle göras eftersom jag visste hur den första delen av ingreppet skulle kännas. Men några djupa lugna andetag fick mig på banan igen. När jag reste mig upp från operationsbordet såg jag klart och tydligt vad klockan på väggen visade, helt galet. 30 minuter senare vid efterkontrollen hade jag 1.0, det vill säga normal syn.

Nu har jag legat här hemma och vilat. Tack vare bedövningsdropparna har jag inte haft några obehag. Nu var det 2 timmar sen jag senast droppade ögonen och allt som känns är lite skav. Synen är inte riktigt klockren och jag har lite svårt att se allt på skärmen men kollar jag ut genom fönstret ser jag hur bra som helst. Jag har huvudvärk men det kan även bero på att jag endast har hällt i mig en kopp kaffe idag.

Nä nu ska jag nog lägga mig i soffan och njuta av att jag ser texten!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Misstänkte att det var det du skulle hitta på!!!

Vad härligt! och modigt!!

Jag blir lite avis må du tro...tänk att vakna på morgon och bara kunna se allt klart och tydligt..ujuj så underbart!

Hoppas allt går fint, och att du ska se skarpt i alla dina da´r...

Kram från en halvblind där även armarna har börjat bli för korta ;)
/Annest

Lena sa...

Härligt!! Grattis till en helt ny värld..haha
så klart avis jag som inte kan göra det..
ska bli kul att höra vad du tycker när det är läkt klart!
så klart du ska viiila, passa på!
kram Lena

Anonym sa...

Gissa vem som körde bussen på väg in till stan i Tisdags? Blev lite full i skratt och en tanke gick åt ditt håll....

Har ju själv glasögon/linser sen "unga" år. Kanske något att fundera på det du gjorde igår....

http://limi.webblogg.se