01 juni 2008

Sent och trevligt

Fredagen avslutades på ett trevligt sätt hemma hos Sara och Daniel. Skönt med vänner!

Igår hade vi det hur trevligt som helst här hemma. Tanta Lina kom på spontanmiddag som blev gudomligt god. Grillat älgkött (jag som inte ens tycker om vilt), zucchini, potatissallad, heta räkor och kall öl. Sen kom fajbror Bobbo och dominerade i kortspel. Jag letade febril efter vårt finska kubbspel men det slutade med att jag skallade en spik på vinden...ajaj. Vi måste ha lånat ut Mölkeyspelet till någon.

Idag har vi varit ute eller Martin har varit inne och fixat det sista i badrummet medan vi andra har myst i solen. Vi har grillat korv och haft gatans alla barn på lunchbesök, badat balja och planterat växter. Tvättade kläder hänger ute och torkar och jag tycker sommaren är fantastisk. Idag blir det nog grillat igen.

Puss

1 kommentar:

Sara sa...

Hörrudu, jag undrar om det inte är vi som har spelet du letade efter... Vi lånade det förut, när vi skulle ha nån fest - men det användes aldrig... Måste kolla, det har nog stått bortglömt i vår stökigt stökiga garage...

Kul att du kom förbi i fredags,
Alltid skoj att träffas. Får se till att ha nåt mer bjudbart hemma nästa gång u kommer.

kram