19 juni 2008

Fullt ös - medvetslös

I måndags ringde väckaren vid 4.30, då jag hade gått och lagt mig relativt tidigt kände jag mig hyfsat pigg. På med kläder och sedan springa till bussen som gick 5.45. Vi hann umgås med alla innan tåget till Arlanda gick. Väl framme på Arlanda startade cirkusen. Två tjejer vid incheck massor med människor som skulle åka. Tjejerna blev otrevligare och otrevligare och vi stampade otåligt på i en galet långa kön. Efter en timmes köande och en kvart kvar till planet skulle gå känner vi panik. Då börjar tjejerna vid incheck skrika:

- Resande till Göteborg....fram i kön

Vi knuffar undan barn och pensionärer, ålar till incheck och får en rejäl utskällning. Fan, tjejerna förvandlades till riktiga B*tterF*ttor på loppet av sekunder. Slänger våra väskor, gapar och skriker att vi minsann skulle vara en timme före vid incheck (men HALLÅ) och att vi skulle missa planet. Vi svalde tog emot och sprang till planet som vi hann till.

På Landvetter stod fyra taxibilar som skulle ta oss till Scandic Crown. Vi fick smyga in i den stora konferenssalen och där luften gick ur alla oss. Vi kunde knappt hålla ögonen öppna. Men det underlättade när Anders Källström (VD - Västsvenska Industri och Handelskammaren) ställde sig upp. Heeelt galen bra föreläsare som verkligen fick en att tänka efter. Han pratade mycket om uttrycket "made in sweden" och många gånger skrattade vi så vi storknade.

Vid 17.00 fick vi tre timmar till oss själva och jag stack ned på stan. Ååååå ÄLSKADE Göteborg!!! 20.00 serverades det middag och sen dracks det hejdlöst. Gratis dricka till trötta lärare är inte en sådan superidé. Jag höll mig till ett glas vin då det kändes helt galet att bli berusad. Jag pratade med många intressanta människor och knöt många kontakter, bra! Drog mig tillbaka vid tolvslaget för att sova en stund.

Jag var dock imponerad att så många kom dels till frukost och sen till föreläsningarna. Dag två inleddes lysande med Carina Ahrle (Personutvecklare, medietränare och skådespelare). En kvinna kom upp på scen och börjar visa OH-bilder på kommunikationsvägar. Mitt under presentationen får hon ett bryt, skriker, grinar och knycklar ihop OH-bilderna......alla 300 tystnar och tittar på varandra...."har hon fått en hjärnpropp?!?" Men nej, hon inledde tydligen sin föreläsning "Ser du vad jag säger - hör du vad jag menar?" på så sätt. Väldigt nyttig och galet rolig. Jag skrattade så tårarna rann, snusen flög ut och mascaran kletades ut.

Efter lunch hade vi grupparbeten och dagen avslutades med Zanyar Adami (prisbelönad journalist) som berättade om "konsten att bli svensk". Nyttigt.

Efter avslut sprang vi till flygbussarna för att vara i tid på Landvetter (ville inte riktigt hamna i samma kaos igen) men denna gång var det lugnt. Se än en gång visar Göteborg sitt bästa. Vi åt i alla fall middag och flög till Arlanda. Den tragiska fotbollsmatchen fick vi höra på en mobiltelefon på tåget. Fasen, dåligt mottagning och dåligt spel.

Jag klev in genom dörren runt 23 och däckade.

Nu ska jag snart köra Moa till dagis och sen ska jag leka dagisfröken. Det är min tur att ha tur.......hepp

Inga kommentarer: