21 juni 2008

Fröken Fingrar

Aj, aj och åter AJ!
Mina stackars händer är helt förstörda.
Mina händer är inte van med grovarbete i trädgården och nu har jag fyra öppna sår som såsar och svider JÄTTEMYCKET.

Jag ledsnade på att se hur vår grusgång mer liknade ett sunkigt bilvägsdike än en snygg entré. Så idag började jag kratta grus, si så där ett ton grus. Detta för att sedan lägga en markduk och sen kratta tillbaka exakt lika mkt grus. Fast det var att gå händelserna i förväg.....för jag har bara krattat 1/6.
Tjoho...jag väljer att vara lycklig!

Igår hade jag grymt skönt och trevligt. Hela dagen gick jag och såsade omkring, var tyst och kände lugnet. Det är tufft att vara social i exakt 36h, nonstop. Det görtrevliga middagsbesöket, Sara m familj, dök upp vid 17.30 och sen vara det bara supertrevligt. Vi åt, skrattade, spelade, drack och umgicks ända fram till 01. Sen åkte 3/4 av familjen hem, Maja stannade och hade sovfest med Moa. Egentligen var det tänkt att vi skulle fira midsommar med allt vad det innebär på en park i närheten men vi kände att 500 kr i inträde var tokmycket med pengar. Så även fast jag hade velat vara med mina tjejer på förmiddagen prioriterades det bort. Jag fick i alla fall träffa en av mina tjejer på kvällen. Nästa tös hoppas jag träffa nästa vecka på MammaMaffiaDagen då flera av de galna mammorna strålar samman.

Hm, de såsiga öppna såren håller på att stelna och det börjar bli svårt att skriva. Undra om jag ens kommer att komma upp ur sängen imorgon?

...hepp

Inga kommentarer: