19 maj 2009

Regning tisdag

Vädret har varit likvärdigt med dagens innehåll, tvärr.

Idag begravdes den första unga kille som förolyckades under valborgsnatten. En tung och påfrestande tillställning. Kyrkan var full till sista plats, full av unga människor. Den enda gång en kyrka ska vara full av ungdomar är när någon konfimeras eller döps. Vid en begravning ska endast gamlingar med rullatorer finnas. Längst fram stod kistan och på kistan stod ett foto, en bild av en levnadsglad och sprallig kille som knappt hade fått starta sitt liv. Vilket slöseri!

Privat står jag vid ett vägskäl, vid ett vägskäl utan fordon. Jag inväntar lift och jag vet inte riktigt åt vilket håll liften tar mig. Jag har stått här ganska länge nu och jag börjar så sakta misströsta. Kan det vara så att jag staplandes måste gå till fots?

Inga kommentarer: