23 maj 2009

Bräcklig lycka?

Det lyckliga tiden fortsätter och jag lever mitt liv fullt ut. Inget att ångra och inga hinder, bara en massa skratt och fina stunder. Vem vet hur morgondagen ser ut?

Dagen idag har spenderats på ett äventyrsbad i den stora staden och där har det lekts och busat. Moa har blivit en fena på att simma och tar sig oftast fram. Det kanske inte är ett korekt simsätt men vem bryr sig, hon flyter och det är väldigt bra. Milla gick och skrek: DADA exakt hela tiden med undantag av de gånger hon fick kallsupar. Mantrat DADA har sedan fortsatt hela dagen.

Väl hemma gick vi tjejer ut och cyklade i regnvädret som övergick till solsken. Det var supermysigt! När magarna skrek efter mat drogs grillen fram. Färska majskolvar och kött serverades. Vid kaffet tyckte jag att vi minsann var värd lite Ben & Jerry glass så vi tog pick och pack till affären för inhandling av en liten glassbägare och blev 45 kr fattigare. Sen styrde vi kosan mot stranden och satt njöt med varsin sked. Moa badade sedan fötterna och plockade vackra stenar medan Milla gick och skrek DADA och ville i. Moa tycks ha ärvt stenplockargenen av mig....haha.

Nu ligger Milla och sover och Moa är på god väg att slockna. Jag tror minsann jag ska lägga mig framför teven och njuta av att jag är ledig ännu en dag.

Inga kommentarer: