26 juli 2008

Sköna dagar

Var lite rädd att denna semester höll på att spåra ur totalt. Jag fick den välbekanta känslan av stress och otillräcklighet. Myror i kroppen och obehag, massa som slet i mig och ren panik. Men sen styrde Martin upp det hela på vår bröllopsdag och nu känner jag ro. Jag har de tre senaste dagarna bara tagit det lugnt. Jag har varit hos mamma och pappa och vilat, myst, slappnat av och gjort saker jag har velat. Har dock lite dåligt samvete över att jag inte följde med till dinoland men jag prioriterade mitt psyke istället för en massa människor. Nog för att sällsakpet dit hade varit supertrevligt men jag klarar inte riktigt av stoooora folksamlingar och spring. Jag behöver vila innan en mkt påfrestande höst, jag har fasen redan ont i tänderna.

Idag fick jag dock träffa tre människor jag trivs med. Först kom Lotta och Navid till Sunderbyn och det var fem år sen vi träffades. En lyckoträff att de skulle vara på semester i Luleå när jag var här. Superroligt! Fick veta att de har köpt tre lägenheter i Thailand så nu ska vi spara pengar till en resa. Senare i Rutvik kom fina Josefin förbi. En supergo tjej som på något sätt är grymt lik mig själv.

I morgon ska jag till kära Anders och hans familj för en kopp kaffe och sen tar jag tåget hem till huset. Där ska jag vara helt själv i en vecka. Jag har en massa hyss planerat, dels i Moas rum men även för mig själv. Tanta Lina har utlovat en middag med vin, en träff men Johanna och slutligen cityfesten som någon bara måste följa med på!

Nä, nu ska jag nanna

...hepp

1 kommentar:

Anonym sa...

Ring när du har kommit hem så bjuder vi på middag någon kväll.

Kram Frida