10 juli 2008

Massa bokstäver så bit ihop

Ja, då kör vi...

Då Brusan sabbade vår planerade weekend i Götet siktade vi in oss på Halmstad men även där var det fullt. Så vi tänkte om och åkte på fredagen istället, vi bilade till Båstad. Bodde på Hovs Hallar, ett helt underbart hotell. Vi hade tänkt äta på hotellet men det var popis och blev fullbokat. Vi fick tips om Torekov där vi åt en fantastisk middag i ett fiskskyffe runt hamnen. Fy fasen vad smask med rökt delikatesstallrik (rökt lax, makrill, räkor, musslor)! Efter middagen såg vi en röd solnedgång från en kilppavsats. Myyyyys

Lördagen bestod av ett besök till div lagerutförsäljningar (fy fasen vad många i dessa trakter!). Var bla till Teddy Companiet och någon golftjosan. Sen ville vi bada men helst inte med alla brats som hade kommit för att förpesta stan. Fick tips om Hemmeslövs Strand och att man kunde köra bil till stranden. Fick en cool upplevelse när vi insåg att man kunde köra bil på stranden. Vi parkerade 2 cm från vattnet! Jag hann bada och plocka massa snäckor till pysselMoa innan det var dags att köra till Våxtorp och checka in på Vallåsens Värdshus.

Kl 16.00 ringde kyrkklockorna och vackra Frida tillsammans med tjusiga Daniel stegade in i kyrkan. Efter vigseln blev det en hejdundrande bröllopsfest. Första gången jag kollade på klockan var den 21 och nästa gång 03! Tiden sprang och vi ösde som det barnfria par vi var. När Frida tog på sig sin beautykonk tog vi det som en signal för hemgång. Sov i fyra timmar för att sedan njuta av frukost. Vi behövde dock inte checka ut och kunde sova liiiiiite till.

Vid 13 satte vi oss i bilen och körde till Götet. Veklingen Martin "orkade" inte köra så jag, superkvinnan, fick ta oss till hotellet. Vi fikade, njöt av staden och vände kosan mot bion. Vi kompromissade och jag fick se Jiddra inte med Zohan. Jag drog på smilbanden två gånger vilket gav mig rätten att ta Martin på tjejfilm . Tyvärr var inte den heller rolig. Så två fiaskon men vad gör det när jag äntligen efter fyra år kunde se bio med min älskling.

På måndagen gjorde vi verkligen stan, vi shoppade åt sushi, indiskt och bara njöt. Ååååå älskade Göteborg....

På tisdagen var det dags att sätta sig i bilen hem och efter en fem timmars omväg var vi äntligen hemma. Moa hade stannat uppe då hon lääääängtade så mkt. Söta tjejer!

Nu är vi många tusen fattigare men rackarns vad vi var värd detta!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj så härligt ni verkar haft det!
Att bara få vara tillsammans utan barnen ett litet tag.., det sägs ju vara viktigt i en relation.
Så moster Berit har varit ensam mormor/farmor med 3 små? Nog vet jag de har haft skoj då!!!
Kul att läsa!
Sommarkramar till Er alla!/Annest

Sara sa...

Vaaaa gillade du inte sex and the city?!? jag tyckte den var bra jag! Har inte följt serien, men jag tyckte att det var skoj att följa deras ytliga härliga vardag... :-)