17 juli 2008

blaj blaj

Torsdag och jag är gryyymt trött....gäsp. Funderar allvarlig på att gå upp till skolsystersrum och sova en stund.

Jag har insett att jag inte riktigt funkar när det är lungt på jobbet, jag blir rastlös och kan inte få något gjort. Jag behöver tusenelva saker i mitt huvud för att prestera bra.

Ska bara hämta kaffe...

Dåså...slurp

Ikväll pyser Martin och tjejerna till Luleå och jag blir själv, i en dag. På fredag åker jag nämligen till Gimo för att fira min moster. Värsta stora kalaset med massa släkt jag inte har träffat på år och dar. Lite synd att töserna inte är med så jag kunde få visa upp gobitarna. Sen på söndag (Ja, kära mor och far, vi åker på söndag och inte måndag) ska jag bila upp till Luleå med mamms och papps. Där stannar jag i en vecka för att sedan ta tåget hem. Martin och töserna stannar en vecka längre så jag blir helt själv en heeeel vecka. Oj vad jag ska pyssla på kvällarna och äta mat som bara jag tycker om...MUMS.

Just, Milla sa sitt andra ord igår. Tanta Lina frågade när sådanadär småttingar börjar säga vettiga saker och tio sekunder senare drar Milla Bosse i svansen och säger "Bosse". Vad f*n har hänt med MAMMA och PAPPA?!? Är inte vi de två nyckelfigurerna i hennes liv *ler*. Nu ska ungen intensivtränas....MAMMA, MAMMA, MAMMA.

Fick mig en smått äcklig upplevelse igår kväll när jag skulle kela med Bosse. Vid halsbandet satt en fet blodfylld fästing! Jag överdriver inte om jag säger att diametern på kräket var 0,5 cm. Martin var och klättrade med sin bror så han kunde jag inte ropa på utan var minsann tvungen att hämta fästingsnaran själv. Å gud vad vidrigt!!!

Bosse kommer ha det superbra nu när vi i familjen åker på semester. Han ska få vara gäst hos grannen Håkan och bli bortskämd. Bosse kommer se ut som en boll när jag kommer hem. Skönt med snälla hjälpsamma grannar!

Till sist tänkte jag bara avsluta med en fundering. Hur kommer det sig att vissa inte ser varningssignaler? Om flera röda blinkande lampor och stoppskyltar trycks upp i ansiktet borde man kanske fundera på varför man fortsätter att gå. Eller....???

...hepp

Inga kommentarer: