21 juli 2008

Luleå

Efter en lååååång bilresa är jag äntligen i Luleå.

Vi har väl inte gjort så väldigt mycket. Vädret är grymt kasst, det har regnat exakt hela dagen. Jag har sovit, slöat, handlat, lagat mat och läst ut en bok. Nu funderar jag på om jag ska ta mig en av svärfars öl och se lite på teve.

I morgon, om vädret är bättre, ska jag nog leka bonde. Moa behöver i alla fall stimuleras, hon håller på att gå i bitar av rastlöshet. Hon kan jaga kor medan jag och Martin jobbar. Milla är grymt grinig och gillar verkligen inte nya miljöer. Hon är en hemmatjej.

I natt drömde Moa att hon kissade ute på gräsmattan, ett av farfars trix. Tyvärr satt hon inte på gräsmattan utan låg i sängen....hihi

Satt och tittade en lång stund på när Milla höll på att somna. Det är så fridfullt att se hur hennes lilla bröstkorg höjs och sänks av rofyllda andetag. De små grymtljuden och näsans ihopskrynklande går rakt in i hjärtat. De fladdrande ögonen som möter sömnens spännande drömmar tårar mina ögon. Jag har två underbara töser som jag inte kan se mig mätt på.

Inga kommentarer: