05 oktober 2008

Glasskladdigt tangentbord

Musen och tangentbordet är megakladdigt. Kan vara ett resultat av Moas glassätande framför datorn. Hm, tror inte det kommer att hända igen.

Det är söndag och hela dagen har det regnat, vi har inte haft uppehåll en enda sekund. Om det ändå kunde snöa eller nått. Hela familjen är sådär söndagsanti, en gnällighet och ett dåligt humör osar i alla rum. Moa grinar för minsta lilla sak och jag biter ihop mina ömmande käkar. Martin stänger av genom att se på teve och Milla har somnat. Är det någon där ute i webbvärlden som kan hjälpa vår familj att komma ur denna söndagstristessen? Vi behöver bryta antimönstret!

Vi har trots allt haft lite skoj. Festgruppen på dagis arrangerade en musik förmiddag på byns musikskola. Barnen har fått trumma, spela piano, sjungit och spelat teater. Vi vuxna fick ont i huvudet *ler*.

I fredagskväll satt jag och jobbade från 19-23 bara så att jag skulle vara förberedd inför helvetesveckan som stundar. Jag är ensam på skutan och jag vet exakt hur veckan kommer att se ut. En massa spring, frågor och nödlösningar. Hela onsdagen är proppad med möten. Jag kommer vara lagomt slut på fredag och på söndag ser det så illa ut att jag måste åka till Göteborg för att gå på procapitakurs. Det skulle vara bättre att skjuta på det liiiiite. Jag har lovat bort mig på lördag och söndag.

Men snart är det slut med detta daltande. Då nästa vecka ska jag och min kollega träffa en krutkvinna som ska hjälpa oss att förändra vårt ledarskap, jag hoppas i alla fall det. Det är Martin som tror denna kvinna ska kunna bringa reda i vår oreda. Jag måste dessutom lära mig att fördela min energi på jobbet och hemmet. Nu får Martin dra ett enormt lass men efter jul så ser det annorlunda ut. Milla ska börja på dagis och då kan jag inte jobba så här mkt.

...hepp

2 kommentarer:

Sara sa...

Hej gumman! Hoppas du får en bra vecka och att det inte blir så helvetiskt som du befarar! Jag håller tummarna för att du slipper åka till Göteborg, så att du kan följa m på söndag.

Ha d gott. Kram!!!

Anonym sa...

men oj, glass på tangentbordet? Hm.
Hoppas att din vecka blir ok. inte roligt om den är "illa" redan innan den börjat.

Och vad gäller sökfunktionen.. det finns en sån "letare" på min statistiksida på wordpress. Så mer än så vet jag inte. Jag har liksom inte gjort något.

:-)