22 oktober 2008

Meeeeeen!!!

Sitter nu på tåget hem från Götet och kära j*vla värld vilket meck det kan vara att åka med SJ. Tåget var redan försenat vid påstigning och inte blev det bättre när jag klev på. Efter en halvtimme var man tvungen att reset:a tåget (hur man nu gör det, trycker man på en liten lysande knapp och tåget nollställs?) och efter det körde vi på men var 25 minuter försenade. Sen hamnade vi bakom ett annat snigeltåg och blev 45
minuter försenat. I La Stockholma fick vi minsann byta tåg så att de 50 minuterna vi var försenade inte skulle bli fler. Nu när jag frågade konduktören om när vi skulle anlända svarade han:

- Ja, det törs jag inte säga men normalt tar det 1,5 h

Meeeeen!!!!
Min kära sömn kommer att bli rubbad och alla barn plus man kommer sova när jag kommer hem. En lite ljuspunkt är att vår alltiallo har ställt en bil på parkeringen vid stationen så jag kan ta mig hem utan att behöva vänta på en buss. Puss på vår alltiallo!

Ja, nu har jag väl fått kräkas lite men om jag ska kräkas lite till kan jag även meddela att denna resa har varit helt i onödan då jag kunde allt som man visade på kursen. Jag har lärt mig systemet helt på egen hand...trial and error!

...hepp

Inga kommentarer: