20 juni 2009

Midsommar

Då var det överstökat, skönt. Jag tyckte inte synd om mig själv, ett bra framsteg. Fast nog krävdes det lite energi på att bryta tankemönstret.

På förmiddagen tog vi på oss regnkläder och mötte ett kallt och blött friluftsområde. Där skulle en midsommarstång resas till skyarna för att sedan dansas runt. Trevlig tradition! Moa och jag dansade små grodorna, karusellen och några mer traditionsenliga visor medan Milla sov. Vi hade inte med någon picnic utan tog oss en fika istället. Väl hemma lagade jag hamburgare och pommes som blev en smaskig middag. Sen vankades det teve och smågodis. Milla är helt jävla besatt av godis, hon slugar en skål på mindre än fem minuter. Moa suger och njuter istället och kan gott och väl lämna halva skålen.

När barnen sussade flippade jag mellan tre kanaler. Tre filmer jag ville se samtidigt och om ni ber mig berätta handlingen i alla tre är jag inte säker på om jag kommer blanda ihop dessa filmer *ler*

Nu ska vi faktiskt gå ut och möta den sol som faktiskt skiner.

Inga kommentarer: