14 juni 2009

Bakad potatis

Idag serverades en oldie goldie maträtt här hemma, bakad potatis med baconröra. Riktigt gott blev det dock.

Regnet som började falla i fredags har fortsatt att hedra oss med sin närvaro. Allt är dyngsurt och att vistas utomhus har varit näst intill omöjligt. Moa gjorde ett tappert försök här i eftermiddags men kom in ganska så snart.

Idag har vi haft finbesök av en kompis från förr. Väldigt roligt att få se honom igen och en trevlig tjej har han dessutom skaffat sig. Sen tog sig hela familjen till klätterlokalen där det klättrades och svingades i rep. Moa har blivit lite modigare och tog rekord idag. Hon är livrädd trots selen och repet. Även jag gör framsteg och klarar svårare och svårare leder. Det är verkligen skitskoj! Fick jag bestämma skulle jag hänga där varje kväll. Vill göra så mkt som möjligt då det känns som varje söndag är på övertid.

Jag glömde ju berätta att jag gjorde värsta fyndet igår på lagret. På gymnasietiden så var jag ett stort fan av Dr Martens och hade alla möjliga sorter. Mina sista har gått i graven och dessa har jag sörjt något så enormt. Igår hittade jag pums som var skapade av Dr Marten!!! Fanns inget att tveka om så jag köpte dem på stört. Så nu är jag ägare den lila varianten av skon på bilden nedan (en lånad bild från vårt fina Internet). Anders, jag ska ta med dessa till Luleå så du får se underverken :)
Nu har Milla för sjuttioelfte gången öppnat ytterdörren och steppat ut i regnet. Nu får hon hållas för det är i alla fall dags för ombyte till pyjamas.

Inga kommentarer: