29 juli 2011

AB

Fredagen den 29 juli är årets sista semesterdag, i alla fall för mig. Måndagen den 1 augusti kommer att bli speciell. Det är då jag kommer att gå över från privat till kommunalt. Jag, Lisa, kommer att bli kommunalanställd!

Tiden som skolledare inom friskolevärlden har varit kantad av både tistlar och rosor. Det positiva har varit att jag har lärt mig så ofantligt mycket samtidigt som jag har växt enormt i min ledarstil. Jag har även fått lära känna de mest fantastiska människor som jag alltid kommer att ha i minnet eller omkring mig. Det negativa vet jag inte om det är friskolevärlden eller om jag bara har haft otur. Ett som är säkert är i alla fall att det ska bli skönt komma ifrån AB (aktiebolag)tänket, i alla fall en stund.

På måndag ska jag kliva in i en helt ny värld och jag kommer faktiskt inte ihåg var mitt kontor är. Jag skulle behöva en karta!

Inga kommentarer: