05 juni 2011

Inte så värst mycket att skriva

Skrivlusten har lite försvunnit, kanske bara tillfälligt eller för gott.
Livet rullar på med otaliga beslut och våndor. Jag står mitt i ett vägval och vet fasen inte åt vilket håll jag ska gå. Jag har stått där bra länge nu och jag känner hur det börjar bli en ohållbar köbildning bakom mig. Inte bara jag är otålig på åt vilket håll jag ska gå. Jag vet fasen inte bara vad jag vill!!! Snälla; kan inte bara någon berätta vad jag ska välja. Vilken väg kommer att göra mig lycklig, trygg och nöjd? Jag är helt oförmögen att fatta beslutet själv.

3 kommentarer:

Linda S sa...

Det är inte valet som kommer att göra dig lycklig eller trygg.. Det är valet som du inte gör som gör dig svag.. Att ständigt stå på ett ben och vela gör inget annat än att få dig att stå stilla. Vilket val du än tar kommer att föra dig till rätt beslut- det gäller bara att ta våga. Gå efter din magkänsla- skulle ditt val bli fel, så kommer det ändå att få dig att förstå vad som är rätt <3!!

Anonym sa...

man vet aldrig vad som är rätt eller fel - förrän kanske långt senare.. kör på det som känns bra, tänk inte så mycket..

Mor din sa...

Du ska gå dit magkänslan vill och inte bry dig om att andra är otåliga. Vänta tills resan är gjord, om beslutet gäller det och du ser klarare. Om du inte kan fatta beslut beror det kanske på att du själv behöver mer tid eller att du egentligen inte vill/kan välja just nu. Unna dig den tid du behöver coh strunta i känslan om köbildning.