23 september 2010

Underbara dagis och Turtelsmakaroner

Går in på arbetstid....busigt :)

Kände bara att jag var tvungen att dela med mig av ett recept som lagas på dagis. Både Moa och Milla har tjatat om Turtelsmakaroner i några år nu. Det är en rätt som de har fått på dagis tillagad av B-I. Jag har som fått för mig att det är speciella makaroner som serveras med korv. Men rackarns vad överraskad jag blev när jag fick se receptet.

Koka ca 7 dl snäckmakaroner.
Medan dessa kokar häller du ca 2,5 dl creme fraiche i en kastrull. Lägg i ca 300 g fryst spenat och smaksätt med muskotnöt, vitpeppar och salt.
Klipp bacon strimlor som du steker och häller i en liten skål
När pastan är färdig häller du av vattnet och blandar i spenatblandningen.
Riv lite ost som du ställer fram i en skål.

Moa och Milla åt till de höll på att spricka!
Tack underbara dagis för receptboken som Moa fick när hon slutade.

Inga kommentarer: