30 juni 2010

O my god!

Hämtar Milla på dagis för att sedan hämta Moa hos kompis. Milla slocknar som ett ljus i bilen och får sova en liten stund. Vid affären, som jag egentligen ville undvika, får jag väcka en supertrött Milla. Tårar sprutar och frustrationen är hög. Hamburgarna plockas, betalas och stoppas ned i påse med en hand samtidigt som Milla hänger i andra.

In i bilen för hemfärd och väl hemma står hantverkaren jag glömt bort och väntar. In i huset för inspektion av yttervägg samtidigt som barnen leker i Moas rum. Hantverkaren är pratsugen och berättar om ALLT medan både Moa och Milla pickar på uppmärksamhet. Ned i köket för att diskutera pris som blir till en monolog om bilproblem. Klonar mig i mitt lyssnande och hör ett brus....Mamma, jag har kissat på mig. Milla sitter i Moas garderob på Moas utklädningskläder och har kissat på sig.

Säger hej då till hantverkaren, tvättar av Milla och kör handtvätt (dock i maskin) av kläder. Inser då att jag inte riktigt kom ihåg om det var 10 000 eller 2000 det skulle kosta och när fasen var det han skulle komma?!?

Nu är ugnen på och jag ska snart servera mat. Det är bara storstädning av huset som ska ske efteråt. Ett par extra händer hade suttit fint idag

Inga kommentarer: