05 juli 2013

4/5

Jag har hela fyra veckor kvar av min semester och det känns så otroligt lyxigt. Just nu pumpar musiken ur ur högtalarna och jag bara njuter av lugnet. Det tog några dagar innan jag kunde slappna av, kroppen var på helspänn.

Det har varit ett tungt år; uppsägning, oro, anställning, mer oro, inget hopp och misstro. Jag tror även att hösten kommer vara tung men just nu är det semester.

Milla har haft sin sista dag på dagis och vi är äntligen fri från kooperativet. Vi behöver aldrig mer ta hand om andras barn eller handla 20 miljoner liter mjölk på ICA. Men samtidigt kommer jag sakna vissa delar så som insyn och den fantastiska personalen. En ny era börjar och lilla bäbis Milla ska börja sexårs.

 Moa äter mer än mig och är snart också längre än jag. Hon simmar snabbare än jag någonsin har gjort (eller nästan iaf). Hon ligger på linjen mellan barn och snart vuxen. Hon luktar urkas under armarna och använder deo. När hon cyklar till skolan har hon på sig jeansjackan. Helt galet. I sommar åker hon och morfar till England och är där i två veckor.

Milla äter fortfarande skitdåligt och har inte vuxit en centimeter. Milla sover fortfarande i vår säng, hon har inte tappat några tänder och kan fortfarande tjura ihop totalt. Hon har dock en jävla humor och älskar att mysa nära. Milla är den som sover längst i vår lilla familj.

Jag mår bra och trivs med livet. Jag trivs med det nya och det glada. Jag mår toppen.

Inga kommentarer: