24 november 2010

En helt vanlig onsdag

Vaknar och känner inte riktigt igen mig. Det tar en sekund innan jag inser att jag är i Sundsvall på hotell Södra berget. Duschar och går ned till frukosten. Har konferens hela dagen och sätter mig på tåget som ska ta mig närmare hemmet. Efter några förseningar hoppar in i en översnöad bil och kör i ett ruggigt oväder. Lämnar av en kollega åker hem och hämtar nyckeln till dagis. Lämnar motvilligt hemmet och knappar trött in koden till dagis. Kör igång larmet och ringer väktaren. Ser den överfulla inköpslistan som jag knölar ned i fickan. River ihop återvinningen och beger mig till Ica Maxi. Dumpar återvinningen i frusna och översnöade kärl. Plockar 20 bananer och en sjukt massa potatis för att sedan stuva in allt i bilen. Glömmer inte en enda pinal, otroligt! Kör igenom Mc D för en mkt sen middag som får ligga i bilen och bli kall medan jag packar upp alla varor på dagis. Kör hem och äter kalla pommes för att sedan ta på mig täckbyxorna och mössan. Snöhelvetet, som Aftonbladet så käckt kallar det måste skottas bort. 50 blåsiga och kalla minutrar senare sitter jag nu här och önskar att den där prinsen på den där vita hästen kunde komma någon gång.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tuff dag du klarat av Lisa!
Tur att alla dagar inte är lika...
Jag måste säga att du själv är då en otrolig Prinsessa på en vacker springare! ;)
Vinterkramar och kraft till dig,
Annest