06 februari 2009

Wiiiiiii

Å ack du härliga och efterlängtade fredag, så jag har suktat efter dig.

Familjen börjar bli kry, vilket är enormt härligt. Veckan har på ett konstigt sätt varit lång och jag har inte hunnit med så speciellt mkt. Men, det är väl så det är hela tiden. Just nu faller snön och vi här i de vanligtvis snöfria trakterna har riktig vinter. Det är kallt och snön ligger kvar, fantastiskt! Jag tror vi måste få tid till lite pulkåkning i helgen, kanske även lite oboy och korv.

I morgon måste vi dock mot staden för att inhandla det sista till Saras efterlängtade bröllop. Jag behöver ett par skor och Moa likaså. Oj, det har jag glömt bort att berätta. Moa ska vara brudnäbb tillsammans med brudparets dotter. En stor ära för oss båda med andra ord. Så silverskor till tösen och även en sjal till mig.

För ca en och en halv vecka sedan drömde jag att pärlan i min vigselring lossnade. Jag stoppade den i mun så jag inte skulle tappa bort den....ehe?!? Det lustiga med drömmen skedde igår då den faktiskt visade sig vara sann. Igår råkade jag slå till ringen och hörde att den inte lät som den skulle och mycket riktigt så hade pärlan lossnat. Nu stoppade jag visserligen inte pärlan i mun men lite vidrigt var det att drömmen kom till att bli verklighet. Så nu måste jag till juvelaren för att få min fina ring fixad.

_______
Dagens tacksamheter:
1. Det är vinter
2. Jag har spelat biljard
3. Det är helg

Dagens goda gärning:
Jag lunchade länge även fast jag inte hade tid

Inga kommentarer: