29 november 2007

Vinter

Nu börjar det äntligen likna vinter här i trakterna. Just nu snöar det en massa finsnö som lägger sig som ett täcke på marken. Allt har blivit ljusare och trevligare. Nu får vi bara hoppas att snön ligger kvar och inte blir till en geggig sörja igen.

Det har annars inte hänt så värstans mycket här. I tisdags for jag till jobbet och fick som vanligt panikångest vilket ledde till att nästan hela dagen var förstörd......varför jag utsätter mig för detta? Ska jag vara ärlig så vet jag inte längre vad mitt syfte är. Nå ja, nog om tråkigheter. Sen for jag och tjejerna (jag verkligen älskar att säga tjejerna *ler*) hem och bakade lussebullar. MUMS!

Igår var jag otroligt flitig. Först fikade jag med en väldigt gravid Johanna, alltid lika trevligt att få skvallra med henne. Milla var faktiskt på sitt bästa humör och kunde njuta av sin caffé latte *ler*. Sen travade vi till banken där Milla beslutade sig för att skrika sitt allra högsta skrik. Där tömde jag Moas spargris som hade en salig blandning av oilka valörer (plastpengar, norska pengar, papperlappar och riktiga sedlar), lämnade DVD skivor fyllda med bilder i vårt bankfack. Jag fick även panikamma i bankfacket....höhö. Sen for jag hem och åt en sen lunch för att sedan fara och hämta Moa och åkta till Frida och hennes tjejer för en trevlig stund. Moa och Elis lekte massor och i bilen hem somnade Moa som en klubbad säl.

Idag ska jag till bibblan och låna lite böcker, det kommer att bli en härlig promenad i snön!

Jag känner att jag inte riktigt kan koncentrera mig på att skriva blogg just nu, det snurrar för mycket.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Gumman!
Jag blir lite orolig när jag läser om panikångest. Det är vad jag känt till och i från i många herrans år. Man behöver inte vara så förbenat "duktig","envis" you name it. Det har jag varit i hela mitt liv och du vet hur det slutat. Jag vet också att det är lätt att säga det intelektuellt, en annan sak att är att ta in det kroppsligt. Slutsatsen min är: Slösa inte din underbara energi på detta projekt. Jag ska sluta vara förmanande nu med att säga att jag älskar dig och du duger för den du är inte för vad du gör.
Mor din