13 november 2007

Tjött (jag vet hur det stavas men jag är tjött)

Moa beslutade sig för att vakna 06.00 (tror till och med att det var tidigare än så) då hon besvärades av sin täta näsa. Efter en tidig frukost ålade vi oss in i teverummet och såg på Dr Phil. Jag har lyckats att tuta i Moa att barnprogram bara visas på fredag och helgen...hihi. Nåja, jag orkade inte se så mkt av Dr Phil utan slumrade i soffan med en sovandes Milla i famnen (även hon är tät i näsan och vill inte gärna sova själv). Allt jag drömde om var att Mills skulle fortsätta sova efter vi lämnat Moa på dagis så även jag kunde få sova.

Nu är jag hemma från dagis och sover jag? NÄ!!!! Sover Milla? JO!!!! Varför är jag vaken? JAG VET INTE!!!!!! Efter några tröstlösa insomningsförsök var det bara att kliva upp och äta en bit sockerkaka. Irriterande!

Så medan jag sitter här och är smått arg kan jag ju tänka på något trevligt, som att jag hade besök av Sara och barn igår eftermiddag. Väldigt trevligt! Sen kommer Frida och barn i eftermiddag = mer trevligheter. Frida och barn ska få smaka på sockerkakan som jag redan har tuggat på.....hm, måste nog låsa in den så det finns kvar lite till sen...

Nä, här kan jag inte sitta! På med tjocktröjan och upp på vinden för att försöka bringa lite ordning i kaoset.

Inga kommentarer: