19 november 2007

23.30 och 4.40

23.30 vaknade jag av ett ryck då Moa verkligen panikskrek. Vanligtvis brukar jag buffa igång Martin så han får hämta henne men denna gång lät det verkligen som det inte fanns tid till det. Hon måste verkligen ha drömt något mycket äckligt som innehöll vatten då hon snyftandes berättade något om en hink med vatten. Jag var typ aningens för trött för att förstå något annat än att hon var ledsen och behövde bäras in i vår säng.

4.40 vaknade nästa tjej som nu var hungrig. Tyvärr somnade hon inte om som hon ska efter nattmackan utan låg och ålade sig i sängen. Tillslut var det vara att stiga upp igen och försöka vagga henne till sömns. Efter ännu några sugtag somnade hon och då var klockan 5.33. För att hinna duscha i lugn och ro samt ha möjlighet att inte åka till dagis i flottigt hår stod alarmklockan på 5.50. Så med andra ord var det inte någon idé att somna om.......GÄSP

Ja, ja.....men välkommen till ännu en ny vecka i mitt liv!

2 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon! Mardrömmar verkar vara något som våra snart fyraåringar har för tillfället. A drömde om en stor råtta häromnatten. Vaknade också med panikskrik. Stackars skruttungar.
Ha en bra dag och vila mycket!
*kram*

Anonym sa...

Ja, vad säger man? Jag vet hur det är att inte få sova och jag kan inte trösta dig med att det nödvändigtvis blir bättre inom en snar framtid. Just nu kämpar vi med att få S att somna själv på kvällen, som ett första steg till bättre nattvanor.

På något konstigt sätt så överlever man trots att man sover så lite.

Kram Frida