30 november 2007

Äntligen fredag!

Så skönt med helg! Även fast jag är ledig typ varje dag så är det ändå något befriande över att fredagen är kommen och helgen står i porten. Martin är hemma med familjen och ingen behöver stressa. Fredagen blir en startsträcka till den stundande helgen då Moa inte går på dagis. Vi behöver inte äta frukost vid 7.30 för att hinna och jag behöver inte stiga upp i ottan för att duscha. En skön dag! Idag kommer det dessutom bli en mysig dag då vi ska plocka upp Martin och äta lunch ihop.

Igår höll jag på att promenera livet ur mig själv. Först tog jag en sovande Milla till staden för att inhandla en reflexväst, dobbar till löpskorna (jag törs inte riktigt ta ut löpsteget då jag är rädd att halka), present till en av Martins syskon samt lån av böcker på bibblo. Snön dalade ned och det var superhärligt, enda nackdelen var att snön var blöt och ganska tung. Sara kom sen med det lysande tipset att ta pulkan med till dagis så Moa kunde åka hem. Tipset hade varit superlysande om inte det hade varit plusgrader och otroligt blöt snö. Fy fasen vad jag slet för att först få vagnen och pulkan till dagis och sen hem en tung Moa i en oglidig pulka. Jag var helt slut när jag kom hem men Moa var mycket nöjd och det är väl det som var tanken. Trist nog blommade min förkyldning upp igen under natten....rackarns illa. Nästa gång ska det vara några minusgrader och nyplogat!

I morgon bär det av till Södertälje och en tur på TomTits! Det är dagis som har annordnat denna lysande idé. Vi samlas utanför dagis vid 8 och kommer att komma hem vid 19.00. Dagis bjuder på allt....mycket bra!

Nä nu ska jag plocka upp en otroligt snorig Milla och försöka suga ur lite snor ur hennes näsa (ja, det finns mycket äckligt när man är småbarns förälder)

Inga kommentarer: