14 november 2007

Nog var det väl självaste f*n!!!!!

Jag höll på att få ett modell större utbrott typ precis nyss.
På min väg till dagis insåg jag att vindrutetorkaren inte klarade av denna blöt snö och behövde penisoneras. I bilen får jag dessutom en vag känsla av att jag har försökt byta dessa torakrblad och totalt misslyckats. När jag kör upp på vår uppfart smäller det till och envisa Lisa uppenbarar sig...

- Om jag kan byta däck borde jag kunna sätta dit två vinduteblad!

Envisa Lisa travar rakryggad in i hallen där två nya vindrutetorkarblad (heter det ens så och sabla vilket långt ord!) som har legat några dagar som en påminnelse till hennes kära man att han ska byta. Hon inser snart att hennes älskade dotter har plockat ut bladen från kartongen och nu vet hon inte vilka fästen som passar vilka blad och vilket blad som ska in i de olika lådorna (och nej bladen såg inte likadana ut!). Efter en stunds eftertanke tänker hon ge upp men envisa Lisa pockar på så Lisa tar på sig skorna och ger sig ut i snörusket för att ta reda på vilket av bladen som ska vara längre än det andra. När hon ändå var ute tyckte hon det var en bra idé att försöka ta bort det gamla bladet. En stark deja vu känsla sprider sig nu genom Lisas kropp

- Jag har gjort detta förr och då misslyckades jag.....

Efter några försök lyckas hon pilla bort det gamla bladet från de isiga fästena. Väl inne igen inser hon att de längre bladet ska sitta på förarsidan...men vilka j*vla fästen ska då sitta på bladet. Lisa försöker titta på kartongen om det kan finnas någon manual men icket och kartongens inre är oroväckande tomt.

- Nog var det väl självaste f*n att man inte kan bifoga en manual!

På med ett av fästena och ut i snöovädret igen. Ska bladet nu vara åt höger eller vänster, ska kroken böjas åt något håll och fur satan får man på bladet på hållaren. Mitt i all denna frustration börjar Milla skrika då hon sitter i babyskyddet och är uttråkad. Lisas kropp börjar reagera på skriken, svetten porlar sakta fram samtidigt som hon försöker fokuser på att få fast bladet. Panik, är det enda ord som nu far genom hennes hjärna. Men så plötsligt händer det, precis som i Triss reklamen, bladet sitter fast och verkar fungera! Lisa andas ut och ska just gå in när hon inser att det faktiskt är ännu ett blad som ska fast..........

1 kommentar:

Busmamman sa...

*skrattar så jag gråter*
Guuud så roligt skrivet & guuuud så träffande :´D