17 november 2007

Nej!

Nu har än en gång det som absolut inte ska hända hänt. Ett ungt oskyldigt barn som inte har fått uppleva hela världen har insjuknat i Leukemi. Ett barn som inte är i min absoluta närhet men tillräckligt nära för att jag självklart berörs (som alltid) men inte riktigt kan släppa ur tanken. Tänk då vad släktingar i dess absoluta närhet och inte för att glömma barnets föräldrar då ska känna.

Barnets far hade i alla fall något klokt att säga när han sa att det är så klart det kommer att gå bra, något annat finns inte!
Men för att det ska gå bra krävs det en insats från oss! Så om du nu vill hjälpa till tycker jag du går in på Barncancerfonden och köper något ur deras shop eller bidrar med några kronor. Har du råd med den där godispåsen eller snusstocken har du också råd att rädda ett barns liv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad du är go Lisa. Tack. Kram

Anonym sa...

Ja du Lisa din blogg är alltid läsvärd,aldrig tråkig, underbart läsvärd är den. Först skrattar jag tills magen värker. Sedan reser sig håret på armarna sist men inte mints gråter jag en skvätt. Du tar tag i alla känslor.
Det är klart att alla måste till barncanserfonden och handla något.
Tack för att du är min dotter. Var stolt över dig själv
Mor din