06 november 2007

Skit väder

Det verkligen ösregnar just nu och all härlig snö är ett minne blott. Plä..... Jag hade tänkt motionera lite genom att gå till BVC men det får bli bilen istället, vill verkligen inte bli blöt och kall.

Jag känner mig aningens anti just nu, jag har liksom gett upp, jag har kapitulerat, nog är nog. Jag är så vansinnigt less att oroa mig över mitt jobb att behöva lyssna på skitsnack eller värre; skvaller. Det jag vet just för tillfället är att:
- Arbetsförmedlingen mest troligen inte kommer att förlänga projektet vilket innebär att föreningen måste hitta en lösning
- Föreningen saknar medel och kommer inte att kunna anställa mig efter nyår även fast de har lovat.

Ordförande tyckte vi kunde gå på a-kassa och ändå jobba i smyg.....ehe?!? Vilket pucko. Jag kanske måste vända på detta och se det som om att nya vindar börjar blåsa. Det finns alltid en mening med allt och visst finns det en mening med detta.

Skit var det värt, nu tänker vi på annat!

När jag har hämtat Moa på dagis ska vi sätta oss i bilen och åka till Johanna. Det var toklänge sedan vi sågs och pratade över en kaffekopp. Ska bli skitskoj! Senare i kväll kommer jag att försöka ge mig ut i löpspåret igen (sprang i söndags).

Inga kommentarer: