23 november 2007

Ingen caffé latte bäbis

Milla är verkligen ingen bäbis man tar med på ett fik för en lugn och skön stund. Nix, Milla kräver ständig uppmärksamhet och rörelse. Jag har aldrig sett en bäbis vifta så mycket på armar och ben eller bli så uttråkad om inget händer på ett tag. Med Moa kunde jag sitta på stadens café några timmar utan problem. Det var så vi umgicks i MM (mammamaffian). Det är annorlunda nu och våra träffar är inte lika frekventa. Eller ja, vissa delar av maffian träffas minst en gång i veckan men jag har inte riktigt kommit igång än. Milla är fortfarande så liten och vissa saker går inte att gå på, som typ sången på onsdagar. Nåja, jag kommer igen snart! Trist nog var bilen upptagen idag så jag kunde inte åka till Sara för en lek- och skvallersession.

Det är stor skillnad på tjejorna. När Moa var i Millas ålder (typ 2, 5 månader) var hon ett kilo tyngre och 4 cm längre. Hon var dessutom grymt stadig i nacken och kunde underhållas i hoppgungan. Det är med sorg men jag får konstatera att jag inte får ett tjockt barn *ler*

Ibland undrar jag på vem Moa brås på. Som typ precis nu då jag frågade om hon ville ha en godis.

- Nej tack mamma.....jag tar hellre en banan!

Hallå!!! Banan är väl inte godis och vems barn är du egentligen...godis är ju en livsnyttig vitamin.

Svärfar och Martin pysslar på i badrummet och nu går det undan. Min dröm om en juldusch kan bli sann. Det skulle vara skoj om Milla fick bada utan att få blå läppar och frosskador.....Nä så illa är det inte riktigt.

Nu har Moa väntat så länge och hon verkligen längtar efter att få se på teve, alltså teve som inte är vuxen utan för barn. Tja, vad kan jag säga det är väl bara att slå på x-boxen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejja Martin och "svärfar". Vilken lycka med ett nytt badrum! Det är ni värda efter allt slit! Bra kämpat! Kram Frida

Busmamman sa...

I n t e godis??? *chockad*