15 november 2007

TiHi

Idag när jag satt i bilen och lyssnade på radio blev jag lite busig. Så busig att jag ringde och anmälde mig till radiotävlingen "sanning eller bullshit" som Christer sänder varje torsdag.

- Välkommen till Chirster!
- Ja, hej mitt namn är Lisa
- Hej
- Ööööö...Jo, jag vill delta i sanning eller bullshit
- Jaha, tror du du har någon chans då?
- Oj, ingen aning
- Nähä, jaha men är detta ditt mobilnummer.....
- Jo
- Ja men då kanske vi hör av oss.

Till saken hör då att jag var hyfsat nära IKEA där bilfärden skulle sluta. Så för att förhala bilresan lite (inte så lätt att prata i telefon med två små barn som inte sitter fast) körde jag en liten omväg. Mitt i allt detta ringer mobilen.....shit dolt nummer! Det måste ju vara P3....spännande!.

- Lisa (värsta käcka rösten)
- Ja, hej detta var från "pip pip" (en av våra två morgontidningar)
- Öööö...hej (fan ännu en försäljare, nej jag vill inte ha er skit tidning!)
- Jo, vi tänkte höra om du vill kommentera kommunens beslut
- VA?!?!
- Jo, er skola du vet, utbildningsnämnden har ju fattat ett nytt beslut då ni ändrade lite i er ansökan
- Jaha, nä jag har inga kommentarer (Fattar du inte att Christer från P3 kommer att ringa mig när som helst!!!!!) vi kommer att ha en presskonferens när allt är klart.
- Ok, ja men hej då

Fan...nu har ju linjen varit upptagen och ingen Christer kommer att ringa...snyft. Telefonen ringer igen och det är ännu ett dolt nummer.....är detta den andra morgontidningen går jag av.

- Lisa (ännu käckare röst)
- Ja, hej detta var från Christer är du beredd?
- JA!!!
- Då stänger du av radion och väntar kvar i luren

Jag är i närheten av IKEA så jag svänger in på deras parkering och inser att jag tuggar tuggummi. Febrilt letar jag ställen att lägga ifrån mig tugget, man vill ju inte smacka i radio alltså. Ratten fungerade finfint som tuggummi hållare. Men shit vad lång låt! Tar den aldrig slut? Är det pet shop boys nyaste? Undra hur Christer låter i telefon, jag menar jag har ju bara hört han om i radion (ehe?!?) , heter han Christer eller är det programmet som heter Christer?

- Då ska vi se hur det går för nästa lyssnare. Hej Lisa!
- Hej! (Shit jag är i radio!!!)
- Är du laddad?
- Ja (Fan kan du inte hitta på något annat att säga)
- Vad har du då gjort för att ladda upp dig?
- Jag har satt mig i bilen (j*vla idiot, kunde du inte säga nått bättre?)
- Tänker du bra i bilen
- Ja, ibland så (F*n han måste ju tro att jag har gått ur huset och satt mig i bilen....Ååååå)
- Ja, men då kör vi.....
- Fråga nr 1..... Den kinesiske diktatorn Mao Zedong gav order om att utrota landets alla sparvar...sanning eller bullshit?
- Öööööö.....(detta känner jag igen...Hmmm).....sanning!
- Det låter ju helt galet, Lisa, varför tror du sanning?
- Just precis därför (jag kan inte säga att jag är utbildad historielärare och känner igen detta för tänk om det är fel)
- Som en tvärtom lek menar du?
- Ja, precis!
- Ok, då ska vi se......(lång tystnad).....Grattis Lisa det är sanning
- Jippi
- Fråga nr 2......I sporten lerduveskytte använder man sig av en lerduva som är tillverkad av betong och sand....sanning eller bullshit
- Hmmm....(okej, ska jag nu ta bullshit för att förra var sant eller är det så att lerduvan innehåller betong...vad f*n är en lerduva????)
- Ja, men det är sanning!
- Då ska vi se.....(lång tystnad).....Nej, men det är bullshit då en lerduva innehåller asfalttjära och krita....
- Rackarns (va f*n!)
- Tack och hej

Jaha, då var det bara att kliva ur bilen och väcka barnen för en varmkorv på IKEA. Min karriär som radiokändis gick snabbt över

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det samtalet hade jag velat höra!

IKEA igen själv med båda barnen? Jisses, du ger dig inte i första taget. Hoppas det gick bättre idag än sist.

Ha en trevlig helg!

Kram Frida

Anonym sa...

Får skolan starta...??????????????? BERÄTTA!!!! Maila mig NU.... hihi *pirr i magen*

massor av kramar

Anonym sa...

man va *pip*... är det sant!??? Det verkar inte vidare ljust inte... men har skolverket sagt sitt slutgiltigt nu då eller? Finns det fortfarande "hopp"?

Plääää... vad ledsen jag blev när jag läste!

Tänkte att jag och Agnes kanske kan komma och hälsa på någon dag till veckan?

Många kramar och ha en trevlig helg med familjen!!!

Busmamman sa...

Ha ha ha, vad kul!!
Måste genast berätta för maken som är en sann Christer-fan :D