17 september 2007

Mindre bra

Kl 15.30 har jag fått tid hos Gynmottagningen då mitt snitt har börjat tjorva. Det har flikat upp sig och varar på ett ställe och vid två av styngen ser det ut som jag har fått två stora finnar. Hm, inte bra.

Igår köpte vi Minifom till lillstruten och förhoppningsvis kommer den att hjälpa. De tre senaste kvällarna har hon varit som en klocka när det gäller obehag och skrik. Hon startar vid 18- 18.30 och avslutar sessionen runt 23. Då är det bara trask som gäller och ibland klarar hon att ligga i vagnen en stund. Det är inte lätt att vara liten och ha ont i magen, jag lider med henne.

Martin har nu sina två sista dagar här hemma och det är med skräckblandad förtjusning jag ser honom gå till jobbet. Jag vet att jag klarar vara själv hemma men hur ska jag klara två barn, matlagning och avslappning?? Det kommer att bli mycket intressant *ler*

Idag har Moa utflykt på dagis och hon har med sig kalla pankakor. Det gäller att vara kreativ framöver gällande utflyktsmat då hon varje måndag ska har med sig matsäck. Ni trogna läsare har kanske inte några superbra tips?!? Ungen kommer ju att se ut som en pankaka om min fantasi får bestämma.

Nä, nu ska jag äta frukost som ska följas av en välbehövd dusch då Milla har kräkt ned mig, henne och alla kläder. Sen ska vi på BVC för första gången.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaha, det låter som absolut full rulle hemma hos er!!!
Vad besvärligt för lilla Milla, med magknip och ögonbesvär. Hoppas verkligen minifom hjälper.
Typiskt otur att såret ditt dessutom tjorvar, det hade du väl kunnat få slippa, tycker jag. Men bra att du snabbt tagit tag i det och gått till doktorn.
Ja det kan inte vara helt lätt för Moa att få en lillasyster, som både skriker och tar tid...En stor omställning i hennes liv såklart. Men det är, som du säger, säkert viktigt och bra att hon får gå till sitt dagis. Där händer det ju roliga och viktiga saker för storasystrar!
Du kommer att fixa det jättebra hemma själv Lisa!!
Försök släppa det som inte är dödsviktigt just nu!
Lite rörigt, och snabba enkla måltider får väl gälla, tills Milla och ni hittat rutin i tillvaron...
Styrkekramar till er alla 4 /Annest
Jag ska kolla matsäcksideér!
På rak arm: kalla piroger med grönsaksfyllning, pizzabullar(inte så nyttigt kanske)