11 september 2007

Kräk- och bajsfesten fortsätter

Milla är fenomenal på att bajsa och kräkas, det sprutar och rinner ur alla hål. Hon har även lyckas med att spruta bajs över skötbordet, damsugaren, topzburken och bokhyllan med en enda prutt. Duktig tjej!

Allt detta flöde av diverse kroppsvätskor gör att vår tvättmaskin körs dygnet runt. Jag har aldrig tvättat så mycket i hela mitt liv, inte under så kort tid i alla fall. Vår stackars avfuktare körs på max och jag tycker den har börjat låta lite konstig. Den skulle behöva avlastning av en torktumlare, synd bara att en sådan inte finns *ler*. Familjen nollkoll hade även haft enorma problem men vad Milla skulle ha haft på sig om inte underbara Sara hade skickat med två kassar med kläder. Vi kom inte riktigt ihåg att vi lånade alla kläder till Moa av hennes kusse och inte köpte så mycket själv. Storlek 62 existerar inte i detta hushåll.

I natt kan jag väl inte säga att jag har sovit så där superbra. Milla har sovit i två dygn och är inne på sitt tredje men i natt mellan 3.30 och 5.30 tyckte hon det var dags att tjorva lite. Jag tar det dock med ro och är inte speciellt oroad. Det slutade i alla fall med att hon sov i vagnen och jag i soffan.

Moa har varit hemma med oss idag, jag tror hon är lite familjesjuk. Hon håller visserligen på att bli förkyld men orsaken till varför hon vill stanna hemma är inte att hon känner sig vissen. Hon vill umgås med oss och självklart får hon ju det. Så idag har vi tagit det lugnt på förmiddagen men en massa mys. Sen for vi till BB för PKU-test och nakenvikt. Millas kurva pekar rakt upp och hon kommer att bli en riktig liten tjockis. Sen har vi kollat lite på badrumsinredning men inte blev vi klokare av det. Martin fick dessutom en magkatarrattack på IKEA så vi åkte hem illa kvickt. Stackaren har svårt att komma in i det normala igen och då pajar alltid magen. Nu ligger han och vilar medan jag och Moa ser på Lejonkungen. Vi skulle dock behöva åka till affären men jag tror inte jag riktigt pallar med att ta två barn själv, inte än och inte förrän jag vet att såret är helt läkt.

Kan man äta gröt till middag?!?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men Lisa! Åk inte och handla med båda barnen än! Jisses du får ju inte ens lyfta mer än Milla än. Behöver ni hjälp med att handla så säg till så hjälper vi er gärna. Det är bara att slå en pling så fixar vi det.

Kul att höra att du njuter av livet som tvåbarnsförälder och att du verkar ha så mycket energi.

Kram Frida

Anonym sa...

Vad ni pysslar på! Men du - åk inte o handla själv ännu... Du vet... du ska inte lyfta så mycket ännu... inte på 6-8 veckor ännu!!!

Apropå gröt till middag, funkar bra! Det gör vi när vi har dålig fantasi...
Ta hand om er, längtas till vi får se underverket IRL! kram Sara

Marlene sa...

Grattis till "lillebror"!!! Vad skönt att höra att allt gick bra. Jag håller med Sara om att ni/du måste ta det lite lugnt! Sköt om er och pussa på Milla från oss.
Marlene