05 september 2007

Helgalen dag

Igår var det ingen "nuskaduvilauppdig" dag utan en totalt helgalen dag. Dagen inleddes med att skumma alla tidningar, se vad man hade skrivit om oss och i en av de lokala fanns en bra notis. Måste dock klargöra att Skolverket ska lämna besked innan det är totalt grön. Det gör man i december så vi har några nerviga månader kvar. Det är dock helgalet att kommunen har gicit sitt klartecken, har aldrig hänt förr!

Vid 8.30 kom mina goa släktingar hit för att hjälpa oss att dra om all el på övervåningen. Martin och Sivert kastade på sig arbetskläderna medan jag och Ann-Marie skvallrade. Vid lunch var det dags för det sista besöket på diabetesmottagningen och allt såg fortfarande bra ut. Ingen diabetes bara oroliga barnmorskor. Fick veta att jag bara har gått upp två kilo sen i juni och det känns väldigt bra. Efter det besöket var det dags för lunch åt oss och byggarbetarna. Sen hann vi vila ett liiiite tag innan det var dags för MVC besök. Allt såg bra ut och jag peppades inför morgondagen då vi ska tillbaka till Förlossningen. Efter det hämtade vi en härlig tös på dagis, en härlig tös som blev förtvivlad då hon insåg att hon skulle missa mellis så vi fick allt stanna en stund. Sen for vi till stadens Ullared för att ev fynda lite. När vi kom hem var det dags för middag och jag var totalt slutkörd. Shit en hel dag utan vila....helt galet.

Moa har fått ett ganska ordentligt bakslag gällandes mjölken. Vi är just nu tillbaka på ruta ett, dvs. totalt mjölkproteinförbud. Det blir en strikt diet i två veckor för att sedan provocera igen. Moa är ganska så nöjd med det men saknar osten och choklad. Hon gillar att vara lite annolunda och njuter för fullo när hon har eget smör och egen mjölk på dagis.

Nä, nu måste jag nog blunda ett tag. Hade visserligen tänkt börjar röja på vinden men jag är så grymt trött. I morgon lär jag vara så arg att jag kommer att göra vinden på ett kick så det finns ingen anledning till stress.

Inga kommentarer: