04 februari 2009

Sjukstuga

I söndags däckade Moa totalt. Huvudvärk och en hel påse feber slog ned henne för räkning. Milla var ganska så kry trots alla baciller som florerade runt om henne. Döm om vår förvåning när hon blir magsjuk tiiiidigt på måndagsmorgon. Vi fattade inte riktigt var hon hade fått magsjuka tills jag läste en viss status på facebook *ler*.

Milla och hennes magsjuka var helt hopplös. Mellan kräkningarna låg hon inte pall utan sprang omkring och lekte. Detta resulterade i att spyorna tenderade att hamna lite överallt. Tvättmaskinen gick varm och jag suckade samt spritade händerna. Efter ett tag såg jag varningssignaler just innan och kunde hänga Milla över en hink. Milla trodde det var hinkens fel att hon riste av gallagula kräkningar och blev tokförbannad på hinken.

Moa sov till 10.30 på måndagsmorgon och när hon vaknade var det hennes tur. Tösen kräktes över hela badrumsgolvet. Stackare, först feber och huvudvärk och sen magsjuka. Milla slutade kräkas vid 12 och vi var övertygad om att krisen var över. Men inte då....hon lyckades totalkräka ner hela hennes säng vid läggdags. Madrass, spjälskydd.....you name it! Jippi?!?

Idag hoppas vi i alla fall att det är sista dagen med VAB. Ingen av oss har egentligen tid att vara hemma då båda är inblandade i viktiga projekt. Idag kunde jag verkligen inte vara hemma så då var Martin så illa tvungen att ställa in ett viktigt möte. Usch, jag har dåligt samvete.

_______
Dagens tacksamheter:
1. Jag är inte sjuk.....än
2. Martin är inte sjuk.....än
3. Barnen börjar bli friska

Dagens goda gärning:
Igår bet jag ihop och höll tyst.

1 kommentar:

Anonym sa...

ajajaj låter inget kul med magsjuka...hoppas nu du och martin klarar er eftersom det inte är långt till S&D bröllop, och ska ni drabbas så gör det snart i såfall,Hoppas ingen ligger i magsjuka 14 feb!
kolla mailen har skickat bilder till dig...
/caroline (saras vän)