27 februari 2009

Ledig fredag

Idag hade jag tid att vara ledig och jag är grymt tacksam över min endags långa sportlov. En dag är bättre än ingen dag och det kunde inte ha varit en bättre dag. Solsken och dropp från taket, perfekt.

Moa hade tid för sin femårskontroll så vi började med att pysa till BVC. Där fick hon även sin spruta och jösses vad duktig hon var. Inga tårar, ingen panik utan bara lugn och orden:
- Mamma, det gjorde lite ont....faktiskt.

Efter lunch tog vi pick och pack för en pulkatur med 3/4 ur familjen Nilsson. Supertrevligt! Vi vuxna fick oss även en välbehövlig kaffe och skvallerstund. Sen fick vi bila hem för idag skulle det nämligen firas. Vi firade att vi äntligen har två löner att leva på! Tjoho, happy days. Så det blev en tur till ett cowboymatställe i den stora staden. Vi avslutade på ett godisställe där vi plockade på oss lite snask. Väl hemma och när påsen öppnades slog det mig: Hur kommer det sig att det alltid är dåligt godis i påsen? På kiosken står man och väljer:
- Mums, detta är gott
- Och den här vill jag verkligen ha.
Men sen när jag ska börja äta är det inget som egentligen smakar gott. Var tog mumsbitarna vägen? Förvandlade de sig under bilfärden?

Nä, nu ska jag mysa med min finfina familj. Det är väl någon skit på teve så tåls att titta på.

Idag är det en bra dag!

Inga kommentarer: