17 februari 2009

Å hujja....

Jag klarar inte dagar som dessa; stress på jobbet och sen stress hemma. Hela eftermiddagen har bara blivit fel.

Martin ringde och ville åka hem med mig när jag skulle hämta på dagis då hans huvudvärk var illa. Så jag plockade upp honom och Milla på Trollet. Moa hade följt med en kompis hem. På vägen hem insåg jag att jag var tvungen att ta mig till affären då jag missat en tingest vid söndagsshoppingen. Så jag lämnar Martin och tar Milla till konusm. Väl hemma kör jag igång med jordnötssås och ris innan klockan är slagen för Moa-hämtning. Eftersom Martin försöker sova bort sin skallebank tar jag med mig Milla och lämnar grytorna på plattan.

Hemma har spisen fått puckjuck och inte fattat att jag har dragit ned värmen. Plattan visar styrka 2 men såsen stormkokar. Jippi?!? Jag försöker rädda det som räddas kan samtidigt som jag måste slå igång den andra plattan för att steka kycklingen. När jag väl har lyckas slå igång den stora slocknar den lilla.....GRRRRR. VI BEHÖVER EN NY SPIS!!!! Milla visar sin allra sämsta sida och gör allt man inte ska göra medan jag desperat försöker hacka sallad. Moa springer runt och skriker...högt. Blodet i min kropp kokar och jag måste verkligen fokusera för att inte skrika rakt ut.

Vid matbordet vägrar Milla äta något annat än balsamvinäger och slänger gaffeln i golvet. Jag har då stängt av och bara sitter och tomstirrar i bordet. Det är svårt att få lugn och ro vid matbordet här i detta hus. Ont gör det dessutom i mitt ena finger då jag klämde det i den f*rbannade, j*vla as vagnen. Jag verkligen AVSKYR det tunga aset som jag måste släpa mellan dagis och hemmet!

Efter middagen är det baddags som visserligen går smärtfritt. Läggningen för Milla är inge vidare och hon vägrar somna. Jag ligger och räknar ut vad som är kvar att göra:disk, äckel kattlådan, plocka leksaker, ta fram fisk ur frysen. Samtidigt hör jag hur jobbtelefonen ringer. Jag hinner somna före Milla för att sedan väckas av något som kan vara den inre väckarklockan. Jag piper ned och röjer samtidig som jag är social med mamms. Hinner nästan allt innan Milla vaknar och bara vägrar somna om.

Ja, och nu sitter jag här och bara försöker varva ned. Jag ska surfa lite till innan jag ska stänga de två blå. I morgon är det en ny dag

Puss

4 kommentarer:

Sara sa...

Lilla vän. Vilken h-e kväll. Hoppas du får sova gott och vakna till en mkt bättre dag.
Puss.

Anonym sa...

Styrke-kram

/ Johanna W

Anonym sa...

I´nt berättar du hur jobbig dagen/kvällen har varit, när vi pratade i gårkväll. Fy tusan va jobbit det låter och ännu värre blir det när det tekniska inte fungerar.
Hoppas på en bättre dag idag.
Kram och Puss
Mor din.

Lena sa...

nä, vissa dagar är ju bara att glömma så är det! Ny spis är väl det minsta man kan önska i det läget. Ungarna är ju inte så mycket att göra åt :-)
borde vara lite mer ally mcbeal....hear me sing...We built this city :-)
alltid nåt! hoppas resten av veckan blir bättre !
kram Lena