18 februari 2009

En vän

Jag har en vän som bor på tok för långt bort. Hon bor till och med i ett annat land så jag måste korsa ett hav för att nå henne. En bra vän, en vän som är så där speciell att man egentligen bara kan plocka upp tråden där man avslutade den. En vän som jag träffar två gånger per år men som trots det fortfarande är nära.

Idag fick jag ett paket från min vän. Två engelska pocketböcker och fina bilder. Det har som blvit vår grej; jag köper böcker av svenska författare åt henne och hon handlar engelskt. Klockrent då vi båda är två stoooora bokmalar.

Jag saknar min vän!

Puss och tack Therese

1 kommentar:

Sara sa...

Som ett svar på dina böner... (till dig som är ateist) Klockrent att få ett paket från din vän dagen efter att du haft en überbläig dag. Kan inte bli mycket bättre än så.

Puss och kram på dig!
//Sara