28 februari 2009

Moas bravader

- Mamma, jag vill ha en kanin

Vi är inne på djuraffären och handlar apdyr mat till aset (pengar jag hade kunnat spendera på kläder till mig själv!)

- Men, vi har ju Bosse
- Men mamma......!
- Ja, men det ryms inga fler djur i vårt hus. Det är redan trångbott
- Jag har ett förslag
- Få höra
- Jo.....om vi säljer Bosse ryms en kanin

Jag kan utan att skämmas säga att jag var benägen att högt ropa: Taget! Men insåg ganska fort att en kanin även de lever ganska länge och vem vill egentligen sköta om vår kanin när vi reser bort. Ja, och för att inte glömma att det är jag som kommer att få rengöra buren och se till att hoppehare har mat + vatten. Det var ju faktiskt så att Moa minsann skulle sköta kattlådan men vem är det som skottar äckligt bajs och ser till att aset blir tjockare? Jo endast jag och ingen annan!

- Mamma...ur vägen jag är kissning
- Oj, då får du skynda dig
- Ja, bompa är på teve men jag pausade

Pausa bompa! Shit, inte kunde jag pausa bompa när jag var liten. Nä, först fick man plåga sig igenom Uutiset eller banprogram på serbokratiska. Hade man då oturen att bli kissnödig just när barnprogramen äntligen började var det bara att missa den första delen i Mannes bananätande.

Puss

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, 5-åringars logik i ett nötskal :)