02 februari 2009

Möhippa

Lördagen kommer att gå till historien. Det var länge sedan jag skrattade så mycket!

Efter lång och noggrann planering var det äntligen dags för Saras möhippa. Vårt första planeringsmöte skedde i november hemma hos mig med systeryster Lina. Sen dess har fler kommit till och huxflux hade vi onsdagsmöten på Wayne´s coffe. Många idéer kom och förkastades samtidigt som de allra flesta kände en enorm press. Det skulle ju bli en perfekt dag för Sara.

Nåväl, efter många om och men fick vi ihop 15 pers och ett schema. Redan förra helgen fick Sara en försmak på vad som väntar. Vi gjorde en skenmanöver som var rolig…hihi. Jag tror Sara har tyckt att hennes telefon har varit ganska så tyst under en hel vecka. Men det beror nog på att ingen har tordas ringa och råka säga nått som inte ska sägas.

I fredags fick hon ett brev där det stod att hon skulle sitta på en buss kl. 07.27 på lördagens arla morgon. Hon fick lite cowboy kläder som skulle smycka hennes vackra kropp. Tyvärr passade tjejen som cowboy och såg inte lika hemsk ut som vi hade trott. Runt 08.00 fick hon spela in en singel och där tyckte jag nästa synd om henne. Vi slängde in henne i en studio med en låt hon inte kunde. Fast efter lite övning klarade hon det galant!

Då det var så tidigt tog vi oss en behövlig mellan frukost hos Sandras fina mamma. En riktig pärla som släpper in 16 galna brudar en lördagsmorgon. Där fick Sara även öppna paket som vi hade köpt. Alla hade inhandlat något som påminde om den unika relationen man har till Sara. Jag köpte en svampbok, en bok som betyder allt. Bruden var grym och klarade 13 av 15 möjliga. Efter den lugna stunden var det dags för lite traditionell förnedring på staden som sedan rundades av med lunch på Mc D.

Sara vännen har länge suktat efter manikyr och lösnaglar. Det har dock varit för dyrt och inte riktig platsat i deras budget. Men TaDa…..brudarna fixar! Så Sara fick en två timmars behandling på en salong. Hennes händer är nu gudomliga. Efter behandlingen var det dags för linedance…iiiiiHa. Superroligt men aningens svårt. Alla var sjukt svettiga efter en timmes dans. Efter dansen var det dags för piff, mat och singstar. Så himla roligt!

Under kvällen blandades skratt med tårar. Sara är ju en sådan fantastiskt fin tjej och när man ska berätta om henne för henne så blir man grinfärdig. Så innan vi åkte på lokal satt vi alla och grinade…haha. Ute dansade vi till skorna brann iförda silverperuker och svarta t-shirt (som nästan alla pimpade innan utgång) men silvertryck på (Saras Hippa). Jag kom hem och i säng 20,5 timmar senare. Det blev en lång med trevlig dag/kväll/natt

Hippan blev helt galet lyckad (det tror jag även Sara tycker) och jag ser verkligen fram emot bröllopet!

1 kommentar:

Sara sa...

Världsklass! Jag är lyckligt lottad som har dig och de andra som mina vänner. Ni är fantastiska. Pok!