14 september 2009

VAB

Sådär, hemma med prickigt barn. Alla andra mår hyfsat och är på de rätta platserna. Jag är feberfri sen lördagskväll. Är lite tudelad i huruvida det är bra el. inte. Jag skulle nästan önska att skiten bröt ut ordentligt istället för att ha varannandags sjukan. Men, det kommer nog.

Vi ska gå lite skift här hemma. M kommer vid 16 och då sticker jag till jobbet. Det är svårt att jobba hemma med sjuk Milla. Hon är inte lika lätt att få självgående och hon avskyr när jag sitter vid min jobbdator. Fast under sker hela tiden och just nu sitter hon själv och ser Pingu!!

Idag var det fotografering på dagis och jag ringde faktiskt och frågade om Milla fick komma och ta foto. Vattkoppor smittar 14 dagar innan det bryter ut och inte så mkt under själva kopptiden. Eller om nu någon skulle ta på en koppa så den går sönder och sen smeta vätskan på kroppen så smittar det. Men vi fick inte komma :( Så det blir inga bilder på Milla i julklapp. Trist värre. Hon är så sjukt söt i sina röda blemmor.

Nu ska vi ut i skogen och gräva upp lite rönnbärsträd.....fast schhh säg det inte till någon :)

Inga kommentarer: